Sälar, Skyskrapor och Gundams

 

Det var några dagar sedan jag gav en uppdatering av mina äventyr i Tokyo. Förutom att slänga ut några bilder att titta på tänkte jag prata lite snabbt om de mest relevanta sakerna som har hänt de senaste dagarna.

Jag har varit på ett akvarium på toppen av en byggnaden i Ikebukuro som har pingviner, sälar och uttrar bland annat, och dom är utomhus, det är en mycket märklig känsla och mycket häftigt, det va en av de saker jag missade på min första resa så det va trevligt att få bockat av en av de sista sakerna som jag “vet” att jag verkligen vill få ha upplevt, det fanns också ett stort akvarium inomhus på taket samt fina kaféer där man kunde slappna av.

I går så besökte jag ett event skapat gäster (och medlemmar) av den buddhistiska föreningen SGI som Yoko är med i och som finns över hela världen, det va trevligt att få se mer konkret va dom gör och hur dom är som människor, det va folk från över 30 nationaliteter på mötet så det kändes nästan mer som hemma än som Tokyo, inte för att vi har sjuk mångfald kanske men mer än på gatorna i Tokyo. Hur som helst så blev det dans och sång men även direkt information på vad dom gör. Det va en intressant upplevelse.

Idag har jag varit i Akihabara nästan hela dagen och nördat så det står härliga till, men ska inte beskriva det i mer detalj.

På återseende snart!

One Response to “Sälar, Skyskrapor och Gundams”

  1. Gustaf the Great Says:

    Ge mig yokos mega ramen plix
    !Du ser btwrätt creepy ut på purikuran! men haha “but omg go for it” Bästa slogan på länge
    hoppas du har det awesome, vilket jag gissar på att du har! Nästa gång kollar jag in det museet du nämde :P.

    Best regards

Leave a Reply

